گردش در سایت


جایگاههای اینترنتی شرکتهای تجاری می‌تواند کارکردی بیشتر از مرجعی برای یافتن نشانی یا شماره تماس آنها داشته باشد. طراحی درست و حساب شده یک جایگاه اینترنتی شرکتی می‌تواند یک بازاریاب فعال را در بازارهایی که شاید هرگز تصورش را نمی‌کردید در اختیار شما قرار دهد. اما یک جایگاه اینترنتی مناسب چه ویژگیهایی دارد؟

به کارگیری جذابیتهای بصری به همراه طراحی یک سیستم ناوبری (Navigation) آسان و کاربرپسند می‌تواند در جذب اولیه کاربر و هدایت او به مقصد درست مؤثر باشد. در طراحی محتوای سایت باید علاوه بر آن که تمامی واژه‌های تخصصی محدوده فعالیت شرکت را به کار می‌برید باید از زبانی غیرتخصصی و متناسب با مخاطب عمومی شرکتتان استفاده کنید و در موارد لازم اطلاعات تخصصی‌تر را در صفحات مناسب در اختیار علاقمندان متخصص‌تر قرار دهید. در ارائه محتوای تخصصی خساست به خرج ندهید چرا که هر چقدر هم زمینه فعالیت شما تخصصی باشد، شرکتهای رقیب می‌توانند با ارائه محتوای کامل‌تر خود را متخصص‌تر جلوه دهند.

پس از طراحی ظاهر و محتوا باید از سازگاری نوع طراحیتان با موتورهای جستجو مطمئن شوید. بهترین محتوا و بهترین طراحی زمانی که موتورهای جستجو نتوانند اطلاعات را از آن استخراج کنند برای کاربر عام که معمولاً از موتور جستجو به شما خواهد رسید تفاوتی با یک صفحه ثابت شامل پیام «در دست ساخت» نخواهد داشت. استفاده نابه‌جا از فناوریهایی همچون فلش و فایلهای PDF می‌تواند باعث شود حجم اندک و نامناسبی از محتوای احتمالاً غنی شما در موتورهای جستجو ثبت شود. امروزه علاوه بر تخصصهای برنامه‌نویسی و طراحی وب دسته دیگری از متخصصان وجود دارند که می‌توانند شما را در یافتن مکانی مناسب در رتبه‌بندی موتورهای جستجو یاری کنند. اصطلاحاً به این تخصص Search Engine Optimization یا به طور خلاصه SEO گفته می‌شود که سعی می‌کنیم در نوشته‌های بعدی به این مطلب نیز بپردازیم.