گردش در سایت


در این نوشته که با استفاده از این مطلب و بروشورهای شرکت انیاک که یکی از عرضه‌کنندگان برچسب و ریبون در ایران است تهیه شده انواع مهم ریبونهای مورد استفاده در چاپ به شیوه انتقال حرارت را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

انواع ریبونهای مورد استفاده در سیستمهای بارکدی

ریبون رزین

ریبونهای رزین یا Resin/Wax کیفیت چاپ بالایی دارند و بیشتر برای چاپ بر روی برچسبهای متال، پی وی سی و تایوک استفاده می‌گردند چون چاپ بر روی این برچسبها خیلی مهم بوده و سالهای سال باید بمانند. البته از این نوع ریبونها در چاپ بر روی برچسبهای دیگر هم می‌توان استفاده کرد. موارد استفاده عمومی این نوع ریبون در چاپ برچسبهای مورد استفاده در محیطهای باز، موارد بیمارستانی، محصولات یخ زده، برچسبهای اموال و … می‌باشد.

ریبون وکس

ریبون وکس یکی از ارزان‌ترین انواع ریبونها می‌باشد. این نوع ریبون بیشترین استفاده را روی برچسبهای کاغذی را دارد. ریبون وکس مقاومت چندانی از نظر پاک شوندگی در مقابل سایش، شستشو و شرایط محیطی ندارد.

ریبون وکس رزین

ریبون وکس رزین از لحاظ مقاومت و کیفیت چیزی مابین ریبونهای وکس و رزین است و استفاده از آن در چاپ بر روی همه انواع برچسبها امکانپذیر است.

ریبون سوپر رزین

ریبون سوپر رزین یا Premium Resin برای مصارف خاص به کار می‌رود و بیشتر برای چاپ روی برچسب اموال و پی وی سی به کار گرفته می‌شود. این نوع ریبون در مقابل شوینده‌های قوی مقاومت بیشتری دارد و معمولا از آنها در مواردی مانند چاپ بر روی برچسبهایی که در محیطهای باز استفاده می‌شود و لازم است کیفیت خود را تا زمانی نزدیک به پنج سال حفظ کنند و یا در مجاورت مواد شیمیایی قرار دارند استفاده می‌شود.

ریبون وکس رنگی

ریبون وکس رنگی در مواردی که نیاز به تنوع و یا تفاوت باشد استفاده می‌شود.

مارکهای مطرح ریبون

Zebra (که عرضه‌کننده انواع مختلفی از چاپگرهای برچسب هم هست)، Armor و Ricoh مارکهای مطرح ریبونهای فوق‌الذکر به شمار می‌روند.