گردش در سایت


با بررسی دستگاههای به کار گرفته شده در کنتورخوانی و ویژگیهای دستگاههای جدید می توانیم برخی ویژگیهای فیزیکی را که باید یک دستگاه قابل حمل جمع آوری اطلاعات داشته باشد تا بتوان از آن در کنتورخوانی استفاده نمود به شرح زیر برشمریم:

دستگاهی که در فرایند کنتورخوانی استفاده می شود از لحاظ فیزیکی باید تا حد امکان سبک و کوچک باشد تا حمل آن آسان تر باشد. در ضمن با توجه به آن که کنتورخوانی در همه فصول سال و در همه نوع آب و هوایی انجام می گیرد باید در مقابل نفوذ رطوبت و گرد و خاک مقاوم باشد. با توجه به این که دستگاه ساعاتی طولانی در اختیار کنتورخوان خواهد بود میزان مقاومت بدنه آن در برابر ضرباتی که در طول روز بر اثر اتفاقات احتمالی ممکن است به آن وارد شود نیز مهم است.

در صورتی که دستگاه نیازمند شارژ است باید میزان نگهداری شارژ آن مطابق دوره های مراجعه کنتورخوان برای شارژ مجدد باشد. اگر چه برخی از شرکتهای استفاده کننده شارژرهایی تهیه می کنند و در اختیار کنتورخوان قرار می دهند تا بتواند بدون مراجعه به ادارات مرکزی عمل شارژ را خود انجام دهد. در ضمن دستگاه باید بتواند در مواقعی که شارژ آن به پایان رسیده تا مدت زمان معقولی اطلاعات جمع آوری شده را در حافظه نگهداری کند.

از لحاظ طراحی صفحه کلید باید دستگاه تا حد امکان ساده باشد. وجود امکاناتی همچون صفحه لمسی به گونه ای که کنتورخوان بتواند بدون نیاز به استفاده از صفحه کلید با دستگاه کار کند می تواند در ساده تر شدن کار با دستگاه مؤثر باشد.

وضوح صفحه مناسب از نیازهای اولیه کنتورخوانهاست تا بتوانند به خوبی و در محیطهای مختلف مشخصات مشترکین را ملاحظه کنند و رقم کنتور آنها را گزارش نمایند. نور پس زمینه قابل کنترل می تواند کنتورخوان را در محیطهای نیمه تاریک کمک کند.

در صورتی که دستگاه از فناوری بارکد پشتیبانی می کند باید کلید اسکن و جهت اسکنر آن برای افراد راست دست و چپ دست قابل تنظیم باشد. در ضمن قدرت اسکنر لیزری نیز از فاکتورهای مهم انتخاب چنین دستگاهی به شمار می آید.

نمونه هایی از دستگاههای قابل حمل قابل به کارگیری در فرایند جمع آوری اطلاعات

در صورتی که موارد دیگری مد نظر شما و یا سازمان شماست خواهشمندیم با طرح آنها در بخش نظرات ما را در تکمیل این فهرست یاری کنید.